Page 17 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 17

Öz Bakış
































            Dekoratif El Sanatları Atölyesinde                Giyim Üretim Teknolojileri Atölyelerimizde
            yapılan çalışmalar ile öğrencilerimiz el-göz      öğrencilerimizin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç,
            koordinasyonunu geliştirerek, dikkat sürelerini   yetenek ve bireysel farklılıklarını da dikkate alarak
            arttırmış, basit makine kullanımını öğrenmişlerdir.   belirlenen program dâhilinde ürün çalışmalarına
            İş ve meslek becerilerinin kazandırılması, işbirliği   hizmet edilmiştir.  Kullanılacak araç ve gereçler
            içinde çalışmayı öğrenme ve sosyal ilişkileri     öğrencilerin özelliklerine göre çeşitlendirilerek, iş
            geliştirme becerilerini de bu sayede elde         sağlığı ve güvenliği ölçütlerine uygun etkinliklerde
            etmişlerdir.                                      çalışma yapmasına önem verilmiş, topluma
            Sera İçerikli Tarım Atölyesinde öğrencilerimiz,   katılımını gerçekleştirici sosyal becerilerin gelişimi
            üretmenin her anını görmüş ve her anına           için büyük adımlar atılmıştır.
            katılmışlardır. Toprakla uğraşan öğrencilerimizde   Matbaa Teknolojisi Atölyesinde uygulanan
            bir rahatlama olduğunu gözlemlenerek stres,       programlar ile öğrencilere atölye ve iş yerlerinde
            kaygı bozuklukları ve davranış sıkıntılarının     yapılan teorik eğitimler ve mesleki uygulamalar
            azaldığı gözlemlenmiştir. Bu uygulamayla bir nevi   sonucunda, temel mesleki becerilerin
            öğrencilerin rehabilitasyonu da sağlanmıştır.     kazandırılmasının yanında, bu alanda ciltleme
                                                              ve baskı dalına ait yeterliliklerin kazandırılması
                                                              sağlanmıştır.

                                                              Mobilya ve İç Mekân Atölyesinde uygulanan
                                                              programlar ise bireylerin bilişsel, psikomotor ve
                                                              duyuşsal özellikleri göz önünde bulundurularak
                                                              oluşturulmuştur.

                                                              Eğitim programı hazırlanırken öğretilecek bilgi ve
                                                              becerilerin günlük yaşamda, istihdam alanında,
                                                              toplumda ve çevrede kullanılabilir ve işe yarar
                                                              olması ön planda tutularak hafif düzeyde zihinsel
                                                              yetersizliği ve otizmi olan bireyler arasındaki
                                                              bireysel farklılıklar da dikkate alınarak donatılmıştır.









                                                                                      Temmuz 2022 - Sayı 2   | 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22