Page 17 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 17
Öz Bakış
Dekoratif El Sanatları Atölyesinde Giyim Üretim Teknolojileri Atölyelerimizde
yapılan çalışmalar ile öğrencilerimiz el-göz öğrencilerimizin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç,
koordinasyonunu geliştirerek, dikkat sürelerini yetenek ve bireysel farklılıklarını da dikkate alarak
arttırmış, basit makine kullanımını öğrenmişlerdir. belirlenen program dâhilinde ürün çalışmalarına
İş ve meslek becerilerinin kazandırılması, işbirliği hizmet edilmiştir. Kullanılacak araç ve gereçler
içinde çalışmayı öğrenme ve sosyal ilişkileri öğrencilerin özelliklerine göre çeşitlendirilerek, iş
geliştirme becerilerini de bu sayede elde sağlığı ve güvenliği ölçütlerine uygun etkinliklerde
etmişlerdir. çalışma yapmasına önem verilmiş, topluma
Sera İçerikli Tarım Atölyesinde öğrencilerimiz, katılımını gerçekleştirici sosyal becerilerin gelişimi
üretmenin her anını görmüş ve her anına için büyük adımlar atılmıştır.
katılmışlardır. Toprakla uğraşan öğrencilerimizde Matbaa Teknolojisi Atölyesinde uygulanan
bir rahatlama olduğunu gözlemlenerek stres, programlar ile öğrencilere atölye ve iş yerlerinde
kaygı bozuklukları ve davranış sıkıntılarının yapılan teorik eğitimler ve mesleki uygulamalar
azaldığı gözlemlenmiştir. Bu uygulamayla bir nevi sonucunda, temel mesleki becerilerin
öğrencilerin rehabilitasyonu da sağlanmıştır. kazandırılmasının yanında, bu alanda ciltleme
ve baskı dalına ait yeterliliklerin kazandırılması
sağlanmıştır.
Mobilya ve İç Mekân Atölyesinde uygulanan
programlar ise bireylerin bilişsel, psikomotor ve
duyuşsal özellikleri göz önünde bulundurularak
oluşturulmuştur.
Eğitim programı hazırlanırken öğretilecek bilgi ve
becerilerin günlük yaşamda, istihdam alanında,
toplumda ve çevrede kullanılabilir ve işe yarar
olması ön planda tutularak hafif düzeyde zihinsel
yetersizliği ve otizmi olan bireyler arasındaki
bireysel farklılıklar da dikkate alınarak donatılmıştır.
Temmuz 2022 - Sayı 2 | 17