Page 32 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi
P. 32
Öz Bakış
Belirlenen sorunlar ve öne sürülen çözüm Yaşanan sorunlara yönelik olarak belirlenen
önerileri öğrenci, öğretmen ve veli açısından ele çözüm önerileri ise;
alınmıştır. Ön plana çıkan sorunların; ↘ Öğrencilere yönelik çözümler “oryantasyon”,
↘ Öğrenci açısından “kaygı artışı”, “akademik “sosyal etkinlikler (ders içi/dışı)”, “grup
yetersizlik”, “uyum sorunu” ve “motivasyon çalışmaları”, “olumlu teknoloji kullanımı” ve
eksikliği”, “ruh sağlığı kurumları ile iş birliği”,
↘ Öğretmen açısından “dijital yorgunluk, ↘ Öğretmenlere yönelik çözümler
tükenmişlik”, “kaygı artışı”, “uyum sorunu” “psikoeğitim,”, “hizmet içi eğitimler”,
ve “etkili öğretme becerilerinde (rol model, “öğretmen rollerinin netleştirilmesi” ve
dikkat toplama, motivasyon) kayıp”, “psikososyal destek, sağaltım çalışmaları”,
↘ Veli açısından “yetersizlik”, “rol karmaşası” ↘ Velilere yönelik çözümler ise “veli eğitimleri”,
ve “aile içi şiddet” olduğu görülmüştür. “psikososyal destek” ve “etkinlikler” olarak
belirlenmiştir.
Salgın hastalık sonrasında öğrencilerin psikolojik
sağlamlığı güçlendirmek ve okula uyumlarını
desteklemek amacıyla, Milli Eğitim Bakanlığı’nın
Salgın Hastalık Psikoeğitim Programları
Bilgilendirme çalışmaları yürütülmüştür.
18 Ağustos 2021 tarihinde RAM’da görev yapan
psikolojik danışmanlar Prof. Dr. Şerife IŞIK
tarafından verilen eğitime katılmışlardır.
RAM tarafından, Karabağlar Psikolojik
Danışmanlara yönelik olarak 19 Ağustos 2021
tarihinde ve Psikolojik Danışmanı olmayan
okulların öğretmen ve velilerine 31 Ağustos
2021-3 Eylül 2021 tarihleri arasında Salgın
Hastalık Psikoeğitim Programları Bilgilendirme
çalışmaları gerçekleştirilmiştir.
32 | Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi