Page 11 - ÖZ BAKIŞ - İZMİR İl Millî Eğiitm Müdürlüğü Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi - SAYI 2
P. 11

Öz Bakış






               ↘  Özel gereksinime sahip bireyler sosyal           belli başlı bilgileri edinmelidir. Bu bilgileri
                 ve fiziksel ortamlardan kısıtlanmamalıdır.        edindikten sonra onun bağımsız yapması
                 Beraber etkinlikler yapılmalı, birey yaşama       gereken becerileri tek tek çocuklarına
                 entegre edilmelidir. Farklı yaşantıların çocuklar   öğretmelidir. Aileler çocuklarıyla iletişim
                 için farklı bir anlama sahip olduğunun            kurarken anlaşılır ve kısa ifadeler kullanmalıdır.
                 bilincinde olarak toplumla etkileşimde            Çünkü özel gereksinimli bireyin öğrenme
                 bulunması için çalışmalar yapılmalıdır.           güçlüğü onun yanlış algılamasına neden
                 Çocukların iletişim becerilerini geliştirebilmesi   olabilir. Ayrıca aile bu konuda yetkili kurumlar,
                 için farklı bireylerle oyun oynamasına ve yeni    merkezler ve uzman kişilerden mutlaka
                 arkadaşlıklar edinmesine fırsat verilmelidir.     yardım istemelidir.

               ↘  Çocukların güvenlerini sarsacak               ↘  Özel gereksinimli çocukların çok küçük de
                 davranışlardan uzak durulmalıdır. Özel            olsa başardıkları çalışmalar mutlaka görülmeli,
                 gereksinimli bireyleri diğer bireylerle           doğru davranışlar ve beceriler mutlaka
                 karşılaştırmaktan özellikle kaçınılmalıdır.       pekiştirilmelidir. Böylelikle onların kendilerine

               ↘  Özel eğitime gereksinim duyan bireylere sahip    olan güvenleri artacak ve inançları ve olumlu
                 olan veliler, öncelikle çocuğunu ve problemini    duyguları artacaktır.
                 tanımalı, çocuğuna yapabilecekleri ile ilgili






             Özel gereksinimli bireylerin yukarıda sayılan hususlara uyması bu süreçten maksimum
                                      faydayı kazanmasına katkı sağlayacaktır.








            KAYNAKÇA


            1.   Ataman, A. (2013). “Özel Eğitimin Anlamı ve Amaçları”, Özel Eğitim, (Ed: A.   5.   Nüfus ve Konut Araştırması, 2011. (2013, Ocak). Türkiye istatistik kurumu haber
               Cavkaytar), Vize Yayıncılık, Ankara               bülteni, 15843. Erişim adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Nufus-ve-
                                                                 KonutArastirmasi-2011-15843. (Erişim Tarihi: 21.05. 2022)
            2.   Baykoç Dönmez, N. (2010). Öğretmenlik Programları için Özel Eğitim. (l.Basım).
               Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.           6.   Özbey, Ç. (2009). Özel Çocuklar ve Terapi Yöntemleri, İstanbul: İnkılap Yayınevi.
            3.   Çabuk, A. (2015). Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlerin Tükenmişlik   7.   Ulutaşdemir, N. (2007). Engelli Çocukların Eğitimi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi,
               Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi,   Cilt:2, Sayı:5
               Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
                                                              8.   Yavuz, F.C.(2018).Özel Eğitim. https://ozelegitimdeteknolojivar.wordpress.
            4.   Wolery, M. (1993). Early childhood special education. Blackliursl, A E., & W.H.   com/2018/05/16/ozel-egitim-2/? (Erişim Tarihi: 20.05.2022).
               Berdine (Ens). An Introduction IO Special Education. (3 Ih edl. New York: Harper
               Collinsn Publishers Ankara.




















                                                                                      Temmuz 2022 - Sayı 2   | 11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16