Page 9 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 9
İZMİR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRETMENİMİZİN SESİ
BUCA HALK EĞİTİMİ MERKEZİNDEN BİR SES BİR YÜREK
13 Kasım 1991 tarihinde İzmir’in Tire ilçesinde doğdum. Bebeklik döneminde fiziksel gelişim
sürecimde anormal bir durum olduğunu fark eden ailem doktora giderek engel durumum hakkında
bilgi sahibi olmuşlar.
Engel durumum için konulan tanı olan Serebral Palsi (CP) kısaca; bebeklikte ya da çocukluk
yaşlarında ortaya çıkan, genelde zihinsel bir etkisi olmayan ve vücut hareketleri ile kas
koordinasyonunu kalıcı şekilde etkileyen, ancak zaman içinde kötüleşme sergilemeyen bir dizi
nörolojik bozukluktan herhangi birini tanımlamak için kullanılan bir terim olarak bilinmektedir.
Ailemin fiziksel gelişim sürecimdeki bu anormalliğin nedenini öğrendiği andan itibaren
başlayan fizyoterapi tedavisinin devamlı şekilde olabilmesi için İzmir merkeze taşındık. Kısa bir süre
sonra da eğitim hayatıma başlama dönemi gelmişti.
İlkokul 1. sınıfa başlama yaşımın geldiği sene okul idaresi tarafından engel durumum gerekçe
gösterilerek kayıt için kabul edilmedim. Bir sonraki sene yine aynı gerekçeler sunulsa da annemin
ısrarı üzerine ‘deneme sürecine tabi tutulmak şartı ile kabul edildim. İlkokul öğretmenimin,
hemşirelikten öğretmenliğe geçmesinin de etkisinin olduğunu düşündüğüm, beni görür görmez
durumumu fark etmesi, beni kendi sınıfına alma talebi ve ‘deneme
süreci’ sonunda okul müdürünün ‘isterseniz Yavuz okula devam
etmeyebilir’ teklifi üzerine “Yavuz benim en iyi öğrencilerimden bir
tanesi” cevabıyla öğrenim hayatım başladı. Bilinçli bir eğitimcinin insan
hayatına nasıl dokunabildiği ve o öğrencinin geleceğinde ne kadar
büyük bir role sahip olduğunun benim hayatımdaki en önemli örneği
bu olaydır.
‘Bilinçli bir öğretmen’ sayesinde sorunsuz geçen ilkokul
döneminin ardından gelen ortaokul dönemi eğitim hayatım boyunca
en büyük zorlukları yaşadığım dönem oldu. Her branşa ayrı
öğretmenlerin girmesi ve çoğu öğretmenin de fiziki görünüşe bakarak
zihinsel bir sorun varmış gibi ön yargıyla yaklaşması büyük zorluklar
oluşturdu. Her öğretmene ayrı ayrı kendimi anlatmaya ve ispatlamaya
mecbur olmam, birçok konuda herkesten daha fazla emek vermek
zorundaydım. Ancak bu istenmeyen bir durum olsa da, yaşanılan her
zorluğun daha sonra insanı mental olarak daha güçlü kıldığı ilerleyen
dönemlerde anlaşılıyor.
7