Page 9 - İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü
P. 9

İZMİR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

                                                                                  ÖĞRETMENİMİZİN SESİ























                                     BUCA HALK EĞİTİMİ MERKEZİNDEN BİR SES BİR YÜREK

                   13 Kasım 1991 tarihinde İzmir’in Tire ilçesinde doğdum. Bebeklik döneminde fiziksel gelişim
            sürecimde anormal bir durum olduğunu fark eden ailem doktora giderek engel durumum hakkında
            bilgi sahibi olmuşlar.

                   Engel durumum için konulan tanı olan Serebral Palsi (CP) kısaca; bebeklikte ya da çocukluk
            yaşlarında  ortaya  çıkan,  genelde  zihinsel  bir  etkisi  olmayan  ve  vücut  hareketleri  ile  kas
            koordinasyonunu  kalıcı  şekilde  etkileyen,  ancak  zaman  içinde  kötüleşme  sergilemeyen  bir  dizi
            nörolojik bozukluktan herhangi birini tanımlamak için kullanılan bir terim olarak bilinmektedir.

                   Ailemin  fiziksel  gelişim  sürecimdeki  bu  anormalliğin  nedenini  öğrendiği  andan  itibaren
            başlayan fizyoterapi tedavisinin devamlı şekilde olabilmesi için İzmir merkeze taşındık. Kısa bir süre
            sonra da eğitim hayatıma başlama dönemi gelmişti.
                   İlkokul 1. sınıfa başlama yaşımın geldiği sene okul idaresi tarafından engel durumum gerekçe
            gösterilerek kayıt için kabul edilmedim. Bir sonraki sene yine aynı gerekçeler sunulsa da annemin
            ısrarı  üzerine  ‘deneme  sürecine  tabi  tutulmak  şartı  ile  kabul  edildim.  İlkokul  öğretmenimin,
            hemşirelikten  öğretmenliğe  geçmesinin  de  etkisinin  olduğunu  düşündüğüm,  beni  görür  görmez
            durumumu  fark  etmesi,  beni  kendi  sınıfına  alma  talebi  ve  ‘deneme
            süreci’  sonunda  okul  müdürünün  ‘isterseniz  Yavuz  okula  devam
            etmeyebilir’  teklifi  üzerine  “Yavuz  benim  en  iyi  öğrencilerimden  bir
            tanesi” cevabıyla öğrenim hayatım başladı. Bilinçli bir eğitimcinin insan
            hayatına  nasıl  dokunabildiği  ve  o  öğrencinin  geleceğinde  ne  kadar
            büyük bir role sahip olduğunun benim hayatımdaki en önemli örneği
            bu olaydır.
                   ‘Bilinçli  bir  öğretmen’  sayesinde  sorunsuz  geçen  ilkokul
            döneminin ardından gelen ortaokul dönemi eğitim hayatım boyunca
            en  büyük  zorlukları  yaşadığım  dönem  oldu.  Her  branşa  ayrı
            öğretmenlerin girmesi ve çoğu öğretmenin de fiziki görünüşe bakarak
            zihinsel bir sorun varmış gibi  ön yargıyla yaklaşması büyük zorluklar
            oluşturdu. Her öğretmene ayrı ayrı kendimi anlatmaya ve ispatlamaya
            mecbur  olmam,  birçok  konuda  herkesten  daha  fazla  emek  vermek
            zorundaydım. Ancak bu istenmeyen bir durum olsa da, yaşanılan her
            zorluğun daha sonra insanı mental olarak daha güçlü kıldığı ilerleyen
            dönemlerde anlaşılıyor.





                                                            7
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14