Page 49 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TEMMUZ 2020 AR-GE BÜLTENİ
P. 49

İzmir İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Ömer Yahşi'
             nin  bayram  mesajı  ile  birlikte  yapılan  çalışmaların
             İzmir’in  çocuklarının  gelişimi  için  ümit  var  olduğunu
             iletti.


             Okul  öncesi  eğitim  öğretmeni  İzzet  Güldoğan,  okul
             öncesi eğitimde alternatif eğitim yaklaşımlarının sınıf
             içinde uygulama örneklerini anlattı. Türkiye’ de en çok
             uygulanan alternatif eğitim modelleri olan high scope,
             Montessori, Steam+, Harezmi, Waldorf, orman okulla-

             rı  ve  demokratik  okul  modellerini  anlatan  Güldoğan
                                                               şimi ve psikoloji üzerindeki olumlu etkilerine değindi.
             sunumuna  “öğrenmek  için  bir  tek  en  iyi  yol  yoktur”
                                                               Okul  öncesi  dönemde  dijital  rutin  örnekleri  ve  çeşitli
             sözüyle devam etti. Sınıfında uyguladığı ışık ile yapı-
                                                               etkinlikler paylaşarak, dikkat edilmesi gereken nokta-
             lan  eğitim  etkinliklerini  ve  bu  etkinlerin  aşamalarını
                                                               larla ilgili olarak eğitimcileri ve ebeveynleri çeşitli bilgi-
             paylaştı.  Öğrencileri  sürece  dahil  etmeyi,  etkinlikleri
                                                               lerle aydınlattı.
             yaşamla ilişkilendirmeyi, öğrencinin kendi doğru bakış
             açısını yakalamasına imkan tanımanın önemini, ortak      Prof.  Dr.  Sunay  Yıldırım  Doğru,  erken  çocukluk
             mekanda  destekleyici  rol  oynamayı  projesine  dahil   özel  eğitim  ve  alternatif  program:  Montessori  sunu-
             eden Güldoğan, projesini sanatla birleştirdiği detayları   munu  yaptı.  Montessori  eğitiminin  tarihçesini,  gelişi-
             aktardı. “Herkes aynı yöne bakarken farklı yöne baka-  mini, Montessori felsefesini ve ilkelerini, çocuk gelişim
             bilmektir başarı” sözleriyle sunumunu tamamladı.   dönemleri ve yaş gelişim özelliklerine göre Montesso-

                                                               ri  uygulamalarını,  çeşitli  ülkelerdeki  uygulama  biçim-
                Okul öncesi eğitim öğretmeni Filiz Duman Sever,
                                                               lerini, önemli noktalarını ve uygulamalarda dikkat edil-
             okul öncesinde dijital rutin oluşturma isimli sunumunu
                                                               mesi  gereken  özellikleri  paylaştı.  Birbirinden  eğitici
             gerçekleştirdi. Rutin ile program arasındaki farklılıkları
                                                               videolar  eşliğinde  sunumunu  gerçekleştiren  Doğru’
             aktarak sunumuna başlayan Sever, rutinin çocuk geli-
                                                               nun sunumuna özellikle okul öncesi öğretmenliği bö-

                                                               lümünde okuyan lisans öğrencilerinin büyük ilgi gös-
                                                               terdiği gözlemlendi.

                                                                  Zirve  Youtube’da canlı yayınlandı. Sunumlar sıra-
                                                               sında eğitimcilerden ve ebeveynlerden olumlu yorum-
                                                               ların geldiği gözlemlendi. Sunum sonunda ise zirvede

                                                               paylaşılan bilgilerin e-kitapçık olarak İzmir İl Milli Eği-
                                                               tim Müdürlüğü’ nce paylaşılacağı bilgisi verilerek otu-
                                                               rum sonlandı.

















                                                          48
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54