Page 49 - İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TEMMUZ 2020 AR-GE BÜLTENİ
P. 49
İzmir İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Ömer Yahşi'
nin bayram mesajı ile birlikte yapılan çalışmaların
İzmir’in çocuklarının gelişimi için ümit var olduğunu
iletti.
Okul öncesi eğitim öğretmeni İzzet Güldoğan, okul
öncesi eğitimde alternatif eğitim yaklaşımlarının sınıf
içinde uygulama örneklerini anlattı. Türkiye’ de en çok
uygulanan alternatif eğitim modelleri olan high scope,
Montessori, Steam+, Harezmi, Waldorf, orman okulla-
rı ve demokratik okul modellerini anlatan Güldoğan
şimi ve psikoloji üzerindeki olumlu etkilerine değindi.
sunumuna “öğrenmek için bir tek en iyi yol yoktur”
Okul öncesi dönemde dijital rutin örnekleri ve çeşitli
sözüyle devam etti. Sınıfında uyguladığı ışık ile yapı-
etkinlikler paylaşarak, dikkat edilmesi gereken nokta-
lan eğitim etkinliklerini ve bu etkinlerin aşamalarını
larla ilgili olarak eğitimcileri ve ebeveynleri çeşitli bilgi-
paylaştı. Öğrencileri sürece dahil etmeyi, etkinlikleri
lerle aydınlattı.
yaşamla ilişkilendirmeyi, öğrencinin kendi doğru bakış
açısını yakalamasına imkan tanımanın önemini, ortak Prof. Dr. Sunay Yıldırım Doğru, erken çocukluk
mekanda destekleyici rol oynamayı projesine dahil özel eğitim ve alternatif program: Montessori sunu-
eden Güldoğan, projesini sanatla birleştirdiği detayları munu yaptı. Montessori eğitiminin tarihçesini, gelişi-
aktardı. “Herkes aynı yöne bakarken farklı yöne baka- mini, Montessori felsefesini ve ilkelerini, çocuk gelişim
bilmektir başarı” sözleriyle sunumunu tamamladı. dönemleri ve yaş gelişim özelliklerine göre Montesso-
ri uygulamalarını, çeşitli ülkelerdeki uygulama biçim-
Okul öncesi eğitim öğretmeni Filiz Duman Sever,
lerini, önemli noktalarını ve uygulamalarda dikkat edil-
okul öncesinde dijital rutin oluşturma isimli sunumunu
mesi gereken özellikleri paylaştı. Birbirinden eğitici
gerçekleştirdi. Rutin ile program arasındaki farklılıkları
videolar eşliğinde sunumunu gerçekleştiren Doğru’
aktarak sunumuna başlayan Sever, rutinin çocuk geli-
nun sunumuna özellikle okul öncesi öğretmenliği bö-
lümünde okuyan lisans öğrencilerinin büyük ilgi gös-
terdiği gözlemlendi.
Zirve Youtube’da canlı yayınlandı. Sunumlar sıra-
sında eğitimcilerden ve ebeveynlerden olumlu yorum-
ların geldiği gözlemlendi. Sunum sonunda ise zirvede
paylaşılan bilgilerin e-kitapçık olarak İzmir İl Milli Eği-
tim Müdürlüğü’ nce paylaşılacağı bilgisi verilerek otu-
rum sonlandı.
48