İZMİR İL MEM ARGE

GELECEĞİ YAKALA PROJESİ FİNLANDİYA/HELSİNKİ ENTEGRE MÜFREDAT VE ESTONYA/TALLINN OYUN TABANLI ÖĞRENME KURSLARI HAREKETLİLİK RAPORU

GELECEĞİ YAKALA PROJESİ  FİNLANDİYA/HELSİNKİ ENTEGRE MÜFREDAT VE ESTONYA/TALLINN OYUN TABANLI ÖĞRENME  KURSLARI HAREKETLİLİK RAPORU

Avrupa Birliği Erasmus+ KA101 Okul Eğitimi Personel Hareketliliği kapsamında İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Koordinatörlüğünü yaptığı, [2017-1-TR01-KA101-037764] Sözleşme Numaralı  “GELECEĞİ YAKALA” adlı projemiz;  Aliağa Atatürk Ortaokulu, Ödemiş Bademli Ortaokulu, Narlıdere BİLSEM, Suphi Koyuncuoğlu Ortaokulu, Gaziemir Uğur Okulları şirketler birliği kurumları ile sürdürülmektedir. Proje kapsamında 62 Öğretmen Finlandiya, Estonya, Hollanda ve Almanya’daki yapılandırılmış kurslara katılarak, Bilim ve sanat yoluyla küresel becerileri öğrenerek ulusal müfredata entegrasyonunu,  Fin ve Tallinn Okullarında Benchmarking uygulamalarını yerinde gözlemlemek ve Tallinn PISA sonuçlarında başarı nedenlerini,  Oyun Temelli Öğrenme ve örnek ders planları tasarlamayı, Makerspaces; öğrencilerin okul müfredatı ile öğrendikleri bilgileri gerçek dünya becerileri haline dönüştürmelerini, Okulda etkili girişimcilik uygulamalarını öğrenerek, kurumlarında eğitimin yeni yaklaşımlarla desteklenmesini, 21.yy becerileriyle donanmış yaratıcı, düşündüğünü hayata geçirebilen, eleştirel düşünen, iletişimi yüksek, işbirliği yapabilen, BT okur-yazarlığı olan, problem çözme yetileri yüksek, sorumluluk alabilen, girişimci, üretken bireyler yetiştirmelerine katkı sağlayacaklardır. 

Projemizin  1. Hareketlilik  olan “Entegre Müfredat  – Global Becerilerin Öğretimi!”  yapılandırılmış kurs “Finlandiya’nın Helsinki şehrinde 12 öğretmenin katılımı “Oyun Tabanlı Öğrenme – Gamification” Kursu Estonya Tallinn Üniversitesin ’de  16 öğretmenimizin  katılımıyla 17 Mart – 23 Mart 2019 tarihleri arası gerçekleştirilmiştir. Hareketliliğe İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğünden proje yürütücüsü ve izleme sorumlusu Nurcan ARI katılmıştır. 

Yapılandırılmış Kurs Faaliyetimiz Helsinki Finlandiya’da,2005’te kurulmuş olan Euneos Şirketi tarafından verilmiştir. Yedi günlük kurs programı boyunca öğretmenlerimize; Finlandiya ulusal müfredatından ders paylaşımları ile, 21. yüzyıl eğitiminin temelini oluşturan entegre müfredat tanıtılmış, işbirlikçi öğrenme-güven ve işbirliği kültürü atölye çalışması yapılmıştır. “özerk öğrenme” hedefine ulaşmak için Fin okullarında nasıl bir bütünleşik eğitim programı düzenlenir, örnek olay incelemesi: “gizli becerileri keşfet”, öz değerlendirme araçlarını ve uygulamalarını destekleme konusunda konuk öğretmen Jenni Sipola tarafından sunum yapılmıştır.  

Varia Meslek Yüksekokulu’nda ve Finlandiya Havukoski okulunda, becerilere dayalı eğitimde deneyim paylaşımları yapılmıştır. 

Becerilere dayalı eğitim için Biçimlendirici Değerlendirme &  Fenomen Tabanlı öğrenme içerisinde takım öğretimi düzenleme hakkında Vantaa Belediyesi müfredat uzmanı Fin öğretmen Tuija Lindrom deneyimlerini  paylaşılarak,  21.yüzyıl eğitiminde sınıf ve okul kültürü zihniyeti (esnek zihniyet çalışması, akış teorisi) tanıtılmıştır. 

Eğitimde Yenilik Proje tabanlı Öğrenme, fenomen temelli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme; yeni öğrenme ortamı-işbirliği alanları uygulama örnekleri tanıtılmıştır.

 Eğitim ve yenilik oturum süreci & atölye çalışmaları yapılmıştır. Okul seviyesinde geleceğin sınıfları (katılımcıların katkılarıyla yeni öğrenme yolları için yeni öğrenme alanları çalışılmıştır.

 Oodi Helsinki Kütüphanesi’ ziyaret edilerek Kütüphaneci ve Dijital Tasarım Uzmanı Sanna Huttonen özel sunumu ile; Kütüphanenin eğitim alanında kullanımı, üretim atölyeleri ve dijital eğitimde yenilikçiliği okul müfredatıyla desteklemesi izlenmiştir.

 Helsinki ve Aalto Üniversite Kampüsü ziyaret edilerek Yaşayan Laboratuvarlar (tasarım temelli öğrenme-DBL ) Entegre Müfredat dersleri planlarını desteklemek için tasarım tabanlı öğrenme uygulamaları izlenmiştir. Yaşayan laboratuarlar, Kurum Koordinatörü ve Sanat Öğretmeni Jarmo Palola tarafından 21. yüzyıl eğitimine katılım ve uygulanma; öğrencilerin ve öğretmenlerin güçlendirilmesi anlatılarak konu grupça tartışılmıştır.

 Genç STEAM platformu, kümelenme eğitimi, refah kavramı -21. yüzyıl sosyal aktörleri olarak okulların vizyonu, misyonu ve değerleri hakkında sunum yapıldı. Okullarda (STEAM- Bilim, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik - , okullarda destek sistemleri, eşit fırsatların yaygınlaştırılması örneklerle anlatıldı.

 Aalto Üniversitesi, Harald Herlin Center mekan ziyareti yapılarak; yeni öğrenme yolları ve deneyimler paylaşıldı. Eğitimin geleceği için yeni öğrenme yolları, eğitim kümeleri, yeni öğrenme ortamları paylaşıldı. Rehberli Helsinki medya müzesi ziyareti edildi. Grup kurs değerlendirmesi yapılarak geri bildirimler paylaşıldı. Kurs sonunda öğretmenlerimiz kurs katılım sertifikalarını ve Europass Hareketlilik Sertifikalarını almışlardır.

 

07-04-2019

 

 

Tallinn Üniversitesine yapılan 2. Hareketlilik Oyun Tabanlı Öğrenme kursunda öğretmenlerimiz Gamification(Oyunlaştırma) yöntemlerini öğrenmişlerdir. GPS ART uygulaması öğrenerek Konuma Dayalı Sanat etkinlik örnekleri yaratmışlardır. Oyun Tabanlı Öğrenme Kursu katılımcıları VR Lab Oculus Rift ile Sanal Gerçeklik uygulamalarına katılmışlar ve farklı branşlar için hazırlanmış dijital oyun örneklerini deneyimlemişlerdir.

“Game of Towers” adlı etkinlikte, Tallinn Üniversitesi ile Çevre Bakanlığının işbirliği ile hazırlanmış olan “Avastusrada”yı kullanarak “Old Town” ile ilgili soruları cevaplamışlardır. Oyun Tabanlı Öğrenme workshop çalışmalarını başarı ile tamamlayarak kurs katılım sertifikalarını almışlardır.

Hareketlilik Değerlendirme Toplantısı 03 Nisan 2019 Çarşamba Saat 14:00-17:00 arasında İzmir İL Milli Eğitim Müdürlüğü Ali Fuat Başer Salonu’nda yapılmış ve hareketliliğe katılan öğretmenlerimiz meslektaşları ile Finlandiya ve Tallinn’de izledikleri iyi uygulamaları paylaşmışlardır.

Devam eden projemiz 62 öğretmenimizin hareketliliklerinin ardından okullarımızda ilçelerimizde ve 26 Eylül 2019 il genelinde yapılacak yaygınlaştırma etkinlikleri ile devam edecek ve Ekim ayının sonunda bitecektir. Konsorsiyum kurumlarımızın hazırlayacakları müfredat entegre etkinlik planları Z kitapta toplanarak yurt geneline dağıtılacaktır.

07-04-2019

 

0 - (0232) 280 35 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.